Форма входу

Пошук

Календар

«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 62

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

Вівторок, 19.03.2024, 10:06    

Будинок дитячої

та юнацької творчості
міста Горохів

gorohivbdut@ukr.net

Головна | Мій профіль | Вихід
Особливості розвитку професійної компетентності


Особливості розвитку професійної компетентності керівників гуртків ДУМ в умовах навчально-виховної діяльності позашкільного навчального закладу

С.І.Совяк

 

Кожен з Вас розробляє свій індивідуальний методичний маршрут керівника гуртка ДУМ відповідно до посадових обов’язків, професійних навиків, компетентностей, самоосвіти та в решті – бажання працювати.

Дуже важливо, щоб самоосвіта і методична робота не тільки нав’язувалась ззовні, а мотивувалась вашим професійним інтересом.

Професійна компетентність, її удосконалення здійснюються шляхом:

  • участі у роботі курсів підвищення педагогічної кваліфікації;
  • організації та проведення заходів у між курсовий період: засідань творчих груп, МО, семінарів, проектів, конкурсів професійної майстерності, майстер-класів тощо;
  • самоосвіти.

Ви, в основному, педагоги-сумісники, тому дещо віддалені від нашого закладу, а отже в певній мірі віддалені від системи науково-методичного супроводу. Тому завдання нашого круглого столу – усунути цей недолік. Сьогодні ми чекаємо плідної співпраці: обговорення, запитань, як в письмовій, так і в усній формі; чекаємо на ваші пропозиції, зауваження, тобто активної співпраці.

Робіть методичні замовлення, лишайте на сайті свої пропозиції, виходьте з методичними знахідками, дбайте про фінансову базу для вашого гуртка шляхом проведення ярмарок-продаж, закупок потрібних матеріалів.

Підготовка педагогів до інноваційної діяльності – актуальне завдання науково-методичного супроводу закладу і полягає в тому, щоб:

  1. допомогти вам у розвитку ціннісних орієнтацій і гуманістичної спрямованості;
  2. надати вам можливість усвідомити методологію вирішення професійно-педагогічних проблем, які ґрунтуються на гуманістичній парадигмі;
  3. орієнтувати вашу діяльність на осмислення результатів педагогічних та методичних нововведень, сприяти виробленню критеріїв їх оцінки і самооцінки.

Кожен з вас як керівник гуртка повинен:

  1. вміти зацікавити дітей;
  2. орієнтуватися тільки на успіх;
  3. ставити чіткі завдання, прагнути використовувати всі можливості для їхнього досягнення;
  4. аналізувати стан відвідування, збереження контингенту гуртка;
  5. проводити моніторингові дослідження, що стосуються певних проблем, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між ними;
  6. вибирати демократичний стиль навчання і виховання дітей.

«Позашкілля – це дозвілля» - таке загальноприйняте ототожнення цих понять. Ваша мета – сформувати ставлення до дозвілля як до часу для самовдосконалення, саморозвитку, навчити дітей розумно проводити вільний час, створювати умови для самостійної, творчої діяльності. Основа для гуртків ДУМ – українські народні промисли, традиції, народознавчі цикли календаря.

У БДЮТ м. Горохів серед вихованців різних вікових груп проведено анкетування щодо рівня соціалізації особистості. Дані опитування подані у таблиці:

 

Гуртківці віком

13-16 років

Гуртківці віком

9-12 років

Гуртківці віком

6-8 років

Відвідують гурток, тому що мріють отримати професію, що пов’язана з діяльністю гуртка

30%

40%

70%

Приваблює участь у масових заходах розважального характеру (свята, концерти)

40%

40%

30%

Дуже цікавляться предметом занять гуртка

30%

20%

-

Нагадаю вам, що головні напрямки соціально-педагогічної роботи позашкільного закладу це:

  • створення умов для здобуття додаткової освіти дітьми;
  • організація змістовного дозвілля;
  • впровадження нових форм, методів і засобів навчання і виховання;
  • створення системи пошуку, розвитку, підтримки юних талантів і обдарувань для формування творчої та наукової еліти в різних галузях знань і суспільного життя;
  • задоволення потреб дітей та батьків.

Батьки прагнуть вибрати такий гурток для дитини, який має свій імідж, тобто про цей гурток вже чули. А керівник гуртка, як і я директор, мріє, шукає такі форми роботи, щоб гурток вирізнявся серед інших, щоб діти виявляли бажання навчатись в ньому, здобувати перемоги у конкурсах.

В створені іміджу закладу чи конкурентного гуртка беруть участь керівник гуртка, вихованці, батьки вихованців, громадськість та засоби масової інформації. Рушійна сила кожного гуртка – інформативність на кожному рівні.

Так вихованці нашого закладу розповсюджують інформацію про заклад (чи гурток) серед однолітків і дітей; діти також діляться буденним життям закладу і гуртка; беруть участь в організації і проведенні масових заходів;підтримують інформаційний інтернет-простір закладу.

Батьки вихованців дають оцінку діяльності роботи закладу; корегують громадську думку та враження своїх дітей, беруть активну участь у громадському житті закладу, супроводжують дітей на заняття, конкурси, фестивалі, виставки.

Наприклад, для Олі Зілінської з доброї руки батьків зібрано 18 тисяч гривень на лікування, шиються костюми, оплачуються нові виступи…

Засоби масової інформації виконують роль посередників між закладом і суспільством; інформують громадськість про досягнення ПНЗ; висвітлюють роботу закладу, популяризують діяльність педагогічного колективу. Саме завдяки сайту, Горохівському віснику виникає інтерес до окремих гуртків, які мають досягнення обласного чи Всеукраїнського рівня.

Засоби масової інформації формують позитивну думку про заклад серед жителів міста, району.

Але хочу повернутись до вислову китайських мудреців: «Кадри вирішують все». Як би я теоретично не намагалась вас підтримувати, без вашої реальної праці, форм роботи, вмінню зацікавити дітей, без постійної роботи над творчими задатками та талантами – нічого того, про що говорилось, не буде.

У цьому році кожен з вас, як керівник ДПМ буде презентувати роботу свого гуртка на районній виставці.

Закликаю всіх до конструкційної роботи, коли ви:

  1. подаєте заявку (а потім і відповідні документи) на потреби гуртка;
  2. подаєте матеріали про роботи гуртка на сайт;
  3. виступаєте ініціаторами оприлюднення певних форм роботи (1 раз на рік);
  4. отримуєте перемоги з вихованцями, відзнаки на певних конкурсах (а їх є достатньо, щоб наперед оприділитись). Якщо є перемоги – це теж має бути на виставці якось інформовано;
  5. постійний пошук – це відкриття нових форм роботи, технік тощо;
  6. участь у виставках-продажах, що дає змогу поповнювати фінансову базу.

 


Copyright MyCorp © 2024